Wat is zo mooi aan jouw beroep als C Chauffeur?
C Chauffeur Timo hoeft geen seconde na te denken. Zijn ogen beginnen te glimmen terwijl hij vertelt:
“Wat ik zo mooi vind aan mijn werk als chauffeur? Dat je onderweg bent, het gevoel van vrijheid. Je komt op zoveel verschillende plekken in Nederland – dat verveelt nooit.”
Timo rijdt op een elektrische bakwagen, en daar is hij duidelijk trots op.
“Het is niet alleen beter voor het milieu, maar het rijdt ook superstil. Je hoort alles om je heen, dat maakt het rijden nog prettiger. En het geeft toch een goed gevoel om duurzaam bezig te zijn.”
Hoe ziet jouw dag eruit bij Oegema Logistics+?
“De dag begint bij Oegema, op de zaak,” vertelt Timo. “Je haalt je ritlijst op en ziet meteen waar de dag je naartoe brengt. Maar eerst natuurlijk nog even langs de kantine voor een bakje koffie – dat hoort erbij.”
Daarna gaat Timo samen met zijn bijrijder op pad.
“Je rijdt met z’n tweeën, dat maakt het werk niet alleen makkelijker, maar ook gezelliger. Elke dag is anders, en met steeds weer een andere bijrijder leer je veel collega’s kennen. Dat zorgt voor een fijne sfeer, zowel onderweg als op de zaak.”
Wat zijn je ambities bij Oegema?
“Als het aan mij ligt, blijf ik nog heel lang tweemansdistributie rijden,” zegt Timo met een glimlach.
“Het is afwisselend werk en je bent altijd met iemand op pad. Die gezelligheid, dat contact – dat maakt het voor mij echt leuk.”
Ga ook aan de slag bij Oegema Logistics+!
Wil jij net als Timo een baan waarbij je vrijheid hebt, bijdraagt aan duurzaamheid én werkt in een hecht team? Stap dan in bij Oegema Logistics+ en ontdek hoe mooi het vak van C Chauffeur kan zijn!